tiistai 11. marraskuuta 2014

Syömiskertomus

voihan vittu. Mun oksennusrefleksi on nyt häipynyt ihan johonkin muualle. Saakelin vaikeaa saada yökättyä, pitää oikein yrittää visualisoida kaikkea oksettavaa. Ja mua ei kovin moni asia okseta. VITTU

Tää päivä on mennyt edes jotenkin ok (liikaa kyllä kuitenkin) ihan vaan kun tiedän, ettei se tule sieltä ulos. Mun ruokavalio on kutistunu kyllä aika järkyttävästi. Mietin tänään kaupassa kuinka naurettavan monta hyllyä on kokonaan pois laskuista tän pelleilyn takia. Ja enhän mä syö muita eläimiä. Ja mun budjetti on todella pieni. Joten osta siinä sitten jotain muuta kuin kaalta ja porkkanaa. Oon aika lailla luopunut hedelmistä, jopa niistä omenoista, joita vetelin tossa jonkin aikaa ihan hulluna. Osaksi sen takia, että mun lempiomenoita ei enää saa, mutta lähinnä koska niissä on turhia kaloreita, liikaa sokeria. Ja muut omenat ja loput hedelmät on kalliita. "Uusi" lemppari on muuten kesäkurpitsa. Miten en ookaan tajunnu kuinka hyvää se on? Ja se ei yleensä ihan hirveän kallista ole. Ja sillä voi vähän niin kuin korvata kurkun, joka on tietenkin talvella melko törkeän hintaista.

Koska en mitään tee, kaikki hiilarit on kielletty. Ja lasken mukaan linssit vaikka jossain vaiheessa käytin linssejä just esim. riisin tilalla, mutta niissäkin on sitä liikaa. Koskahan mä oon viimeksi syönyt pastaa..? Ei mitään muistikuvaa. Poikkeuksena aamupuuro, koska se on turvallinen vaihtoehto mun mahan kannalta. Papuja en muuten myöskään laske hiilariksi.

Maitotuotteista menee lähinnä rahka ja raejuusto. Maitojogurtti on pahaa, soija hyvää, mutta kallista. Juustot on kalliita ja sellanen perusjuusto saa mut aina himoitsemaan leipää. Plus siinä on huonoa rasvaa ja suolaa. Eikä se eläinperäinen proteiini mikään niin mahtava terveyspommi ole kuin usein väitetään. Välillä syön kananmunia, mutta ne on kalliita.

Siemeniä ja pähkinöitä menee jonkin verran, niissäkin tulee hinta vastaan, kaloreiden ohella tietenkin. Mut ne on ihania puurossa. Ja hyvää rasvaa täynnä.

Erilaisia soijaproteiinijuttuja menee aika paljon. Onneksi löysin Minimanista edullisempaa soijarouhetta, verrattuna cittariin, joten vaikka jauhelihaan verrattuna se ei ainakaan kallimpaa ole. Ja oon vihdoin saanut tehtyä seitania.

Hm,, Tästä ny tuli näköjään sekava ruokavalioselostus. Ho.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna tulla vaan, kommentit on kivoja!